Celý svět zasáhl nový koronavirus a je nyní velmi důležité přizpůsobit se, nepanikařit a chránit sebe i okolí. Pokud v tuto chvíli musíte sdílet firmu nebo domov s někým, kdo může mít COVID-19, zvyšte hygienu rukou (ruce po umytí desinfikujte), ideálně používejte jiné toalety a umyvadlo či koupelnu. Noste roušku. Ujistěte se, že ve sdílených prostorech proudí neustále čerstvý vzduch. Zapněte klimatizaci nebo otevřete okno. Nedotýkejte se očí, nosu a úst nemytými rukama.
Čeká vás nákup klimatizace?
Pokud právě proto a s ohledem na blížící se teplé dny plánujete nákup klimatizace domů nebo do firmy, přicházejí dvě otázky – jakou klimatizaci pořídit a od jaké firmy si ji nechat namontovat?
Pokud spadáte do této skupiny, tak právě vám je určený tento článek od specialistů na klimatizace z firmy TRAMONTA KLIMA.
Výběr klimatizace, a především pak vhodného dodavatele byste neměli uspěchat. Klimatizace je zařízení, které vám bude sloužit dlouhé roky. Nevhodný výběr dodavatele pak může mít až fatální následky pro váš interiér.
Rada č. 1: Nepořizujte si mobilní klimatizaci
Mobilní klimatizace ve většině případech splní svůj účel. Zchladí teplotu vzduchu v prostoru. Vzhledem k jejich konstrukčnímu řešení (ochlazování vzduchu probíhá přímo v jednotce) se v horkých letních dnech při chlazení v noci bez špuntů do uší zřejmě neobejdete.
Jejich hlučnost se pohybuje kolem 50 – 60 dB, což je ve srovnání s nástěnnými jednotkami až trojnásobná hodnota a je to často i mimo hranice norem. Nezapomínejte také na odvod odpadního teplého vzduchu. Pro ten byste měli mít v ideálním případě připravený prostup. V tom horším případě vystrčíte “trubku” z okna, což znamená přiotevřené okno pokaždé, když budete chtít chladit.
Rada č. 2: Nekupujte klimatizační jednotku v obchodních řetězcích
Snaha ušetřit v tomto případě není na místě. Pokud nevíte, co obnáší montáž klimatizace do bytu, přenechte dodávku i montáž specializované firmě. U montáže dělené klimatizace se neobejdete bez pomoci kvalifikovaného odborníka. A pokud si pořídíte klimatizaci v teplých měsících, kdy má většina firem nasmlouvané zakázky na několik měsíců dopředu, dost pravděpodobně nenarazíte na nikoho, kdo by vám klimatizaci v rozumném časovém horizontu namontoval.
Rada č. 3: Doporučení a reference
Klimatizace je dnes vcelku běžným zařízením. S velkou pravděpodobností ji někdo ve vašem okolí má. A pokud právě vy zvažujete pořízení klimatizace, není nic jednoduššího a jistějšího než se zeptat někoho ve vašem okolí.
Pravděpodobně dostanete tip na spolehlivou a zavedenou firmu, která provede odbornou montáž včetně úklidu a nezničí vám při tom půlku bytu, a také na spolehlivou a funkční klimatizaci. A pokud nikoho takového v okolí nemáte a vy se rozhodnete jít cestou hledání firmy na internetu, nepodceňte získávání informací:
- Jaká je historie firmy? Čím delší je historie firmy, tím samozřejmě lépe. Nejen že bude mít firma více zkušeností, více realizací a více zákazníků (a tedy i referencí), je zde také velká pravděpodobnost, že při prvním servisu nebudete muset hledat jinou firmu, protože ta vaše už nebude existovat.
- Jakým způsobem se firma prezentuje? Podívejte se na webové stránky, na profily na sociálních sítích, na katalogové zápisy, na to, jak vypadá sídlo firmy, propagační videa, atd…
- Reference: Podívejte se na reference na webových stránkách firmy. Pokud na nich nenajdete alespoň pár vybraných referencí, je něco špatně.
- Recenze: V dnešní době internetu a sociálních sítí se spousta spokojených i nespokojených zákazníků podělí o svou zkušenost na internetu. Přečtěte si recenze. Nečtěte jen ty na webových stránkách firmy (které mohou být fiktivní), ale hledejte i v katalogových zápisech jako Google nebo Firmy. Z recenzí se můžete o firmě dozvědět spoustu rozhodujících informací.
- Nezávazné poptávky: Rozešlete nezávaznou poptávku několika firmám. Z reakce firmy na poptávku (a také rychlosti, s jakou se vám ozve) zjistíte spoustu cenných informací.
Rada č. 4: Cena
Cena je pro většinu z nás důležitým faktorem. I zde platí, že byste měli volit nejlepší poměr cena/výkon. Jít cestou nejlevnějšího řešení se vám může rychle vymstít.
Neznamená to ale, že musíte sáhnout po nejdražší nabídce. Z vystupování, rychlosti zpracování nabídky, i toho, zda je vám nabídnuta prohlídka vašeho interiéru obchodním zástupcem, poznáte, jakým způsobem firma funguje.